Rensa necessären

När det kommer till förvaring är jag lite av en "fröken ordning och reda" (Nej, förvaringen på sovrumsgolvet och köksbordet hör inte dit). Jag hatar att leta efter saker, vilket ni kanske redan såg i mitt noggrant sorterade badrumsskåp. Jag tänkte tjata lite om ämnet. Det finns nämligen inget mer ohygieniskt än kladd, klet och gammalt skräp. Vi börjar i necessären. Dags att städa, kast och organisera.


1. Välj flera necessärer. Gärna små för att de inte ska fyllas av onödiga prylar. Välj sådana som går att tvätta eller torka ur. Plast är en fin uppfinning.

2. Städa regelbundet. Tvätta necessären. Torka av alla produkter och se till att de är ordentligt stängda. Plocka ur de du inte använder.

3. Kasta! Gör dej av med allt du inte använder eller som är gammalt. Kasta necessären när den blivit svår att hålla ren. Kasta tops, svampar och applikatorer som legat löst.

4. Köp nytt. Nya och fräscha svampar, duttar och puffar och så vidare kostar inte många kronor.



Tre necessärer från Jaqua

225:- eleven.se



Serie necessärer från Pipol

Från 79:- eleven.se





Från Åhléns och Nelly.com



Theres

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0