No poo-trenden

"No (scham)poo" trenden sprider sej. Själv har jag använt mej av den i flera år, fast jag kallar det lathet. Visserligen har jag länge vetat att det inte är bra att tvätta håret för ofta. Och jag har sett skillnaden på mitt eget hår. På den tiden då jag inte hade någon koll själv, utan följde mammas råd, tvättade jag sönder håret. Jag tvättade det morgon och kväll. Klippte det på tok för sällan. Handdukstorkade håret så torrt det gick. Kammade, sprayade, kammade igen, blötte osv. Resultatet blev ett spretigt ris. Konstiga virvlar. Flottig hårbotten och snustorra toppar. Lockar som stod rakt ut. Ja, ni vet. Jag såg kroniskt ut som jag sovit med blött hår och aldrig kammade mej. Men jag har läst på. Jag tror jag ligger på ungefär två gånger i veckan just nu. Med schampoo. Håret beter sej som jag vill. De flesta dagar går det att fixa bara genom att kamma det med fingrarna, blöta och rufsa lite. Men det är vardag. Jag har oräkneliga produkter när jag vill göra mej extra fin. Men dessa tar vi en annan dag. Och en sak som jag borde bättra mej på: skölja ur alla stylingprodukter innan jag lägger mej.


Fördelar

  • Friskare, mjukare hår
  • Mer lyster
  • Finare fall
  • Fetproduktionen minskar
  • Mindre friss
  • Bättre för naturen

Som mormor säjer "Latheten är uppfinningsrikedomens moder"


Theres


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0